ombudsvrouw

KAMPEN - Bent u ontevreden over de uitvoering van de taken op het gebied van zorg en ondersteuning, jeugdhulp, of werk en inkomen door de gemeente Kampen? Weet u niet waar u uw vragen kunt stellen of heeft u een ervaring waar u tevreden of ontevreden over bent?

Dan kunt u in de gemeente Kampen met uw vragen en zorgen terecht bij de sociaal ombudsvrouw Callista Bos. Zij biedt een luisterend oor, onderzoekt de situatie, geeft onafhankelijk advies en gaat samen met u op zoek naar een oplossing.

Zij:

  • • Biedt een luisterend oor en helpt u uw vragen te verduidelijken;
  • • Informeert u over bijvoorbeeld onafhankelijke cliëntondersteuning;
  • • Bemiddelt tussen u en de gemeente, zodat u weer samen verder kunt;
  • • Brengt waar nodig advies uit aan de gemeente en
  • • Rapporteert twee keer per jaar aan de gemeente en doet zij aanbevelingen, zodat de gemeente haar diensten aan de inwoners kan verbeteren. Contact

De sociaal ombudsvrouw is onafhankelijk en in dienst bij Zorgbelang Overijssel. U kunt kosteloos een beroep op haar doen. Via de e-mail, de telefoon of in een gesprek kunt u uw vragen vertrouwelijk bespreken. Zij is bereikbaar via e-mail ombudsvrouwkampen@zorgbelang-overijssel.nl  of telefonisch 074-291 35 97.

Als u belt, krijgt u eerst een medewerker van Zorgbelang Overijssel aan de telefoon. Hier kunt u ook terecht voor meer algemene informatie, zoals:

  • • Informatie over uw rechten en plichten;
  • • Informatie over welke voorzieningen er mogelijk zijn, welke regels er gelden en hoe aanvraagprocedures verlopen;
  • • Ondersteuning bij het formuleren van uw hulpvraag;
  • • Advies over het bespreekbaar maken van een zorg of klacht;
  • • Informatie over klachtprocedures en bezwaarprocedures.

Meer informatie vindt u op de website www.zorgbelang-overijssel.nl.

Om een reactie te geven moet u ingelogd zijn op deze website.

Reacties mogelijk gemaakt door CComment' target='_blank'>CComment